"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2017. február 11., szombat

Félárnyékban

A fél éjszakát az erkélyen töltöttem. Penumbrális holdfogyatkozás volt, a Hold a Föld félárnyékában járt.

Én pedig szétfagytam. A ház előtt elhaladó kocsiból kiszólt egy alak, hogy nincs-e nagyon hideg... á, dehogy... éppen csak fagytak le a házunk előtt parkoló autók szélvédői.

A félárnyékos holdfogyatkozás nem túl látványos, szabad szemmel szinte alig észrevehető és elég lassú folyamat is. A mostaniról azt olvastam, hogy kb. 3 és fél órával a kezdete után lép majd ki a Hold a félárnyékból. Hivatalosan nagyjából 23:30 körül kezdődött az egész... szóval úgy hajnali 3 körül lehetett vége...ezt nem vártam meg, hajnali 01:40-kor feladtam :)

Amennyire tudtam, előtte (és közben is) igyekeztem körbejárni a holdfényképezés témakörét. A Góglitól kapott táblázat volt a kiindulási alap:

Kép forrása: ITT
.... a variációim száma pedig végtelen. ISO... , f..., 1/..., fehéregyensúly. Szóval  elvoltam, de megérte fagyoskodni, mert megint tanultam valami újat.

23:43, 01:03, 01:39
ISO 100 + f/5,6 bizonyult a legjobbnak, 1/1000-1600-zal variálva. A napos fehéregyensúly (1.kép) fehéríti, hidegebbé teszi a Holdat. A felhős fehéregyensúly barnássá, melegebbé teszi (2. és 3. kép), Nekem ez utóbbi jobban tetszik.

Állvány és önkioldó nélkül, kézből fényképeztem. Az elkészült képeken utómunkát nem végeztem, a 6000x4000-es képekből 900x560-as méretű képeket vágtam ki és azokat fűztem össze.

Azért egy állvány és +20°C jól jött volna.

A következő - Európában is látható - holdfogyatkozások időpontjai:

2017. augusztus 7. - részleges
2018. július 27. - teljes
2019. január 21. - teljes
2019. július 16. - részleges

Holdra fel! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster