"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2017. január 7., szombat

Keresztedzés

A futástól rengeteget fejlődtem, de tavaly tavasszal úgy éreztem, mintha kicsit megtorpantam volna, ami nem is csoda, hiszen az izmaimat ugyanazok az ingerek érték edzésről edzésre. Kellett valami, ami kizökkent a monotonitásból.

Elolvastam egy csomó cikket, megnéztem rengeteg videót, kerestem valamit, de magam sem tudtam, hogy mit. Azt tudtam csak, hogy súlyzózni kellene.

Edzőtermi szempontból nem vagyok egy könnyű eset. 1: nincs időm hetente többször terembe járni (tényleg nincs). 2: gátlásos vagyok (nem eléggé, hanem nagyon). Úgyhogy inkább kerestem valamit, amit a négy fal között egymagam is tudok csinálni. Így jutottam el a kettlebell-hez, majd a youtube-on rátaláltam Amy-re.

Ő Amy:
A gyakorlatok helyes kivitelezés érdekében edző felügyelete mellett kellene űzni ezt a sportot, de mint írtam: időm nincs, gátlásom viszont annál több. És ez veszélyes kombó, úgyhogy én aztán biztos nem megyek terembe kollektíven izzadni.

Majd ha otthon leszek és lesz több időm, meg elég önbizalmam (szép remények) na majd akkor talán sikerül összeszednem a bátorságomat is annyira, hogy megnézzem, hogyan művelik ezt a profik.

Rövid tipródás után úgy döntöttem, beruházok egy 6 kg-os kettlebell-súlyzóféleségbe. Nem volt egy profi cucc, de arra pont megfelelt, hogy lássam, nekem való-e egyáltalán ez az egész. Az első alkalom után kiderült, jóban leszünk Amyvel. Viszont a 6 kg-ot egy kis idő elteltével kevésnek éreztem, úgyhogy 8 kg-osra váltottam. Nőknek egyébként ezt ajánlják kezdő súlynak is.


Amióta ezt használom, azóta érzem csak igazán, hogy dolgoznak az izmaim, sőt kiderült, hogy vannak olyanok is, amelyeknek létezéséről eddig nem is tudtam.

Egy ideális hét edzés szempontjából úgy néz(ne) ki nálam, hogy:

futás
kettlebell
futás
kettlebell
pihenőnap
futás
kettlebell

Mondom: ez lenne az ideális. Darabszámra ugyanannyi súlyzós edzés, mint futás, de ezt elég nehéz kiviteleznem. Ha néha-néha sikerül összehozni, akkor viszont nagyon örülök magamnak.

Amióta Amy az edzőm, azóta sokkal jobban megy a futás is.

A kettlebell egyébként szuper jó dolog, én szívből ajánlom mindenkinek, hogy próbálja ki.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster