"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2016. december 20., kedd

Az igazi karácsony

"Az ember sosem tudja, mi is az a karácsony, amíg egy idegen országban el nem veszíti."
Ernest Hemingway

Pontosan 10 éve veszítettem el a karácsonyt. De nem csak a karácsonyt. Annál sokkal többet. 10 év hosszú idő. 10 külföldön eltöltött év még annál is hosszabb.

Nem akarok emlékezni arra a decemberi napra, amikor felszálltam a vonatra. Nem akarok emlékezni arra a pillanatra, amikor a szívünk mélyéig hatoló vonatfütty kettéhasította az életünket. Nem akarok emlékezni arra, amikor elindult a vonat. Nem akarok emlékezni arra, ahogyan ott állt a peronon és én egyre csak távolodtam tőle. Nem akarok emlékezni arra, hogy egyedül maradtunk.

Nem akarok emlékezni az első idegenben eltöltött Szentestére.

Nem akarok emlékezni, de emlékszem.

Talán így van ez jól. Talán nem is szabad elfelejteni. Minden esetre ezennel ünnepélyesen elteszem ezt az egészet egy hátsó kis fiókba, mert most minden egyes sejtemmel csak arra akarok koncentrálni és csak azt akarom megélni, hogy 10 év után végre újra lesz igazi karácsonyunk.

Szenteste.
Magyar földön.
Otthon.
Együtt.

Nekem ez jelenti az igazi karácsonyt.

4 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Legyen szép ünnepetek! Akkor végleg hazajöttél?

J. írta...

Köszönjük szépen mi is nagyon szép karácsonyt kívánunk!
Még nem végleg, csak idén a főnököm beújított és úgy döntött, bezárunk karácsony előtt, úgyhogy lett pár nap szabim, de 26-án már újra dolgoznom kell.

Holdgyöngy írta...

Ó, ezért ez is több a semminél, legalább együtt lehettek.

J. írta...

Igen. 2005-ben volt utoljára, hogy mind a hárman itthon voltunk december 24-én, úgyhogy nekünk ez nagyon nagy dolog, még ha 25-én utazni is kell vissza, akkor is. :)

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster