"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2016. július 25., hétfő

Szabó Lőrinc nyomában - Előszó

2013-ban írtam egy bejegyzést arról, hogy Szabó Lőrinc, a költő kétszer is járt Trolliában.

1924. júliusában egyedül, majd 1925. augusztusában feleségével töltött el a környéken pár napot. Ennek kapcsán 2009-ben egy magyar delegáció három nyelvű emléktáblát helyezett el annak a hotelnek a bejárata mellett, ahol Szabó Lőrinc 1924-ben megszállt.

Én párszor már nekiindultam, hogy felkeresem azokat a helyeket, amelyeket a költő az utazásairól szóló beszámolóiban, egyes verseiben valamint feleségének írt leveleiben említ, de próbálkozásaim nem voltak túl eredményesek, ezért jegeltem is a dolgot, egészen 2015. októberéig, amikor egy "véletlen" megérzésnek köszönhetően jó nyomon indultam el, s végül az út végén megleltem, amit kerestem.

Ennek annyira megörültem, hogy minden bátorságomat összeszedve írtam egy e-mailt Kabdebó Lóránt professor emeritus úrnak, a Szabó Lőrinc Kutatóhely vezetőjének, amelyben beszámoltam neki arról, hogy sikerült megtalálnom azokat a helyszíneket, amelyeket ők a 2009-es emléktábla avatás alkalmával sajnálatos módon nem találtak meg.

Válaszul egy nagyon kedves e-mailt kaptam, mely alapján biztosan tudom, hogy ennek a felfedezésnek a professor emeritus úr is ugyanúgy örül, mint én. Nagyon nagy boldogság ez nekem! :)

Ezt követően végeztem még egy cseppnyi kutatómunkát, hogy minden letisztuljon, majd vártam, hogy elérkezzen július közepe, mert szerettem volna az év ugyanazon szakában felkeresni azokat a helyeket, ahol Szabó Lőrinc pontosan 92 évvel korábban megfordult.

Egy számomra különösen kedves, időutazásos barangolásra szeretnélek elhívni Benneteket. Nem megyünk messzire, csak ide a szomszéd faluba, Haflingba, 1240 méter fölé.

Kedvcsinálóként egy kis videó:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster