"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2016. március 16., szerda

Sajkodi portyán


Sajkod, a Sajkodi-öböl Tihany egyik legszebb és legnyugisabb része. Szeretjük.


Sajkod fentről.


Sajkod lentről.
A hosszú hétvégén rajtunk kívül még több százan szerették... köztük egy bringás pár is, akik úgy gondolták, hogy a kijelölt turistautakon ők bizony biciklivel fognak végighasítani.

Nem mindenhol ilyen barátságosak a terepviszonyok.
Vuk a turistaúton andalgott, úgy 20 méternyire előttünk. Kedvező volt a széljárás, nem vett észre bennünket. Hatalmas jószág volt - szerintem én ilyen nagy rókát ezelőtt még nem is láttam, pláne nem ilyen közelről.

Hú, micsoda téma és milyen jó kép lesz... és ebben a pillanatban, huss... mindennek vége. Két bringás a dombtetőn, róka el, én meg ott állok csalódottan az út szélén. Köszi, ez lett volna a nap képe.

A pillanat, amikor majdnem sikerült lencsevégre kapni Vukot.
Nem mondom, hogy nem voltam mérges. Pláne akkor, amikor láttam, hogy a csaj leszállt a bicikliről, mert nem mert legurulni a dombról... amin bevallom, egy cseppet sem csodálkozom, én sem mertem volna a meredek domboldal és a földből kiálló, valaha falépcső fokokat tartó vasrúd végek láttán... nem is értem, egyáltalán mit kerestek ott biciklivel... ja persze, adrenalint.


Amikor kiértünk az erdőből, még akkor is ezen szomorkodtam, egészen addig, amíg észre nem vettük Vukot a távolban, a tisztás szélén osonni.

A pillanat, amikor az erdőből kiérve úja megpillantottuk Vukot.
Igaz, nagyon messze volt, de ő volt az. Még egyszer megmutatta magát. :)


Jó tudni:

Az Etv. 91. §-a a következő (1a)-(1e) bekezdéssel egészül ki:

 (1b) Az erdőben abban az esetben lehet a megjelölt turistaúton kerékpározni és lovagolni, a megjelölt kerékpáros úton lovagolni, ha az együttes használat lehetősége jelzéssel az adott turistaúton vagy kerékpáros úton megjelölésre került.

 (1c) Az (1b) bekezdés szerinti együttes használatot az erdészeti hatóság engedélyezi, ha az a látogatók életét és testi épségét nem veszélyezteti.

2 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

A rókák nagyon beszoktak az emberek közé.Írtam, kint beszélgettünk, tőlünk pár méterre sétálgattak, mint minden este.

J. írta...

Igen, nálunk is bejárogatnak a faluba.

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster