"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2014. július 26., szombat

Útkeresés

Már régóta érlelődik bennem, hogy kellene keresnem itt a közelben egy másik futóútvonalat is. Egy kicsit hosszabbat. Egy hirtelen ötlettől vezérelve szabadnapomon bepakoltam a hátizsákomba, fogtam a virtuális partneremet és lenyomtam egy délutáni laza 12 km-es erdei túrát.

Nagyon hiányzik nekem az erdő. Az otthoni. Jobb híján persze megteszi a troll is, de ez valahogy mégsem az igazi. Azt hiszem, nem először írom le: ez itt nem az én közegem. Nem tudom megmagyarázni miért, de itt nem érzem azt, amit otthon igen, amikor egy erdőben mászkálok.

Ott érzem magam körül élni a természetet. Ott azt is hallom, ami nincs is ott és azt a csodát is látom, ami talán nem is létezik. Itt ez nincs meg. Itt az erdőben csak gonosz kis trollok vannak, akik réges-régen kiűzték az erdőkből a tündéreket és örökre elkergették az utolsó egyszarvút is. Sosem jönnek vissza.

(TE nagyon jól tudod, miről beszélek.)

Az erdei ösvény, amelyiken elindultam, a mostani futóútvonalam alatt kezdődik.

Kicsit köves, de szerintem még futható lenne nekem.
Kicsit nagyon köves.
Ez lenne a nekem való?
Kicsit gyökeres is.
Kicist nagyon gyökeres.
Egy trail runningosnak biztos ez lenne a földre szállt mennyország...
... de nekem, mint lelkes amatőr futkározónak elképzelhetetlen,
hogy ilyen terepen fussak.
Amilyen figyelmetlen tudok lenni garantált bokaficam vagy
combnyaktörés...
... vagy hegyoldalról lezúgás lenne a vége.
Meg sem állnék a lent dübörgő Passer folyóig.
Ha kirándulós kedvemben leszek, eljövök még ide.
Kicsi Troll Canyon :)
Csak saját felelősségre! Hogy miért is?
Hát ezért.
Meg ezért.
Meg ezért is.
Megúsztam. A veszélyes erdőből kiérve...
... a Passeren...
... átívelő hídon átkelve...
... megtaláltam az ideális futóutat...
... ahol nagy valószínűséggel nem fogok futni.
Messze van - függőlegesen :( több, mint 200 méter.
Nem a lefelé jövetellel van bajom, hanem azzal,
hogy edzés után vissza is kellene mászni.
Egy 10-es, utána nem hiszem, hogy átvizesedett futócuccban
túl sok kedvem lenne 200 métert felfelé mászni.
Pedig milyen szuper lenne itt futni!
Egy kicsi hídon átkelve elindultam vissza, fel a hegyre.
Az elmaradhatatlan almáson át vezet az út.
Frissítőpont az erdő szélén.
Kaja.
Pia.
Troll bor... talajt nem látott, sziklán és hegyvidéki napon nevelt szőlőből.
Merénylet az emberiség ellen. Brrr.
Egy kis aprópíz az eurómilliomos trollfiókáknak.
Mi inkább a szénsavmentes ásványvízre szavaztunk.
Egy kis vízesés.
Partszakadás.
Vagy azt is mondhatnám, hogy ott vagyok, ahol a part szakad.
Nem látszik, de messze volt az alja.
Újabb vizes átkelés.
Kisebbfajta vihar pusztított.
Az álszentek világában...
...úton-útfélen.
A látszatot fent kell tartani.
Nem lehet elolvasni, de az áll a második zászlón, hogy
"Trollia nem Taljánország".
Pár száz méteren keresztül együtt túráztunk.
Itt tudnék futni.
Utolsó pillantás lefelé...
...mielőtt újra elnyel az erdő.
Hova máshova kerülhetne egy pad, ha nem az út közepére?
Egy kaptatóval feljebb, egy másik padon meguzsonnáztam az
ezüstérmes kirándulós kajámból: rántott húsos, paradicsomos szendvics.
(Az aranyérmes: a verhetetlen  füstölt kolbász, szalonna,
paprika, paradicsom, hagyma, fehér kenyér összeállítás.)
Panoráma a padról.
A hegytetőn újra hó van.
A nap végén fény derült arra a rejtélyre is, hogyan vajon kik potyogtatnak néha annak az útnak a szélére, ahol jelenleg futkorászni szoktam.

Lehet, hogy van bennük egy kis haflingi vér is.

4 megjegyzés:

VRJúlia írta...

:)
Köszi a túrát...
Hogy te milyen helyeken járkálsz:)

J. írta...

Köszi, hogy elkísértél :)
Úgy tervezem, hogy legközelebb a 10. képnél nem kanyarodunk le meredeken jobbra, hanem egyenesen megyünk tovább.

Holdgyöngy írta...

Értem az érzésed. Azért ez a rész sem rossz, csak más .

J. írta...

Tényleg nem rossz :)

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster