"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2014. július 12., szombat

Futás - A 10. hónap

Hol ne vegyünk futócipőt?

- Szia! Segíthetek?- kérdezi egy kevésbé sportos kinézetű fiatal csajszi, aki egyébként tök kedves.
- Szia! Én futócipőt keresek, de egyelőre még nézelődnék egy kicsit, ha lehet.
- Persze, csak nyugodtan. Ha segíthetek valamiben, csak szólj.
- Köszönöm.
Pár perc múlva odajön hozzám egy még fiatalabb pufi, ám nagyon lelkes fiúcska.
- Segíthetek valamiben?
- Hát, az a helyzet, hogy futócipőt keresek. Gondoltam, egyedül is menni fog, de elég nehéz itt kiigazodnom, mert egyik cipőnél sem látom feltüntetve, hogy stabil vagy neutrális cipőről van-e szó, ránézésre pedig elég nehéz megállapítani..
- Egy pillanat...
Egy pillanat múlva az az eladó lány tart felém, aki először kérdezte meg, hogy segíthet-e. Elmondom neki, mit is keresek... akár kellemes meglepetés is érhet, ki tudja.
- Ez a cipő, meg ez, meg ez, meg ez, meg ez, meg ez neutrális. - mutogatott össze-vissza cikázva.
Hát ezt meg honnan a bánatból tudja? Én speciel az ujját sem tudtam követni a szememmel, nemhogy megjegyezni azt, hogy mire bökött rá.
- És X márka Y modelljét nem lehet kapni?
- Sajnos nem, pedig azt már mások is keresték.
Képzelem, de akkor miért is nincs olyan?
- Ez például egy nagyon jó cipő, az árán is látszik, de sajnos csak ebben a színben van...
HE?

Ha ezelőtt még lettek volna kétségeim, itt már végérvényesen eldőlt, hogy ebben a hatalmas nagy sportboltban én bizony nem fogok cipőt venni. Őszintén szólva, a futócipő színe nálam a legeslegutolsó szempont, mert ha kényelmes, nekem való és működik, akkor tőlem aztán libafos színű is lehet. Magasról teszek rá, hogy illik-e a szemem vagy a pólóm színéhez.
Persze illedelmesen végighallgattam a lányt és próbáltam ráerőltetni az arcomra az elhiszem, amit mondasz nézésemet, de cipőt azt nem vettem.

Hol vegyünk cipőt?

Amikor beléptem az üzlet ajtaján, titkon reménykedtem benne, hogy a tulajdonosnőt találom majd bent. Tőle vettem pár éve a futócipőmet és a téli szerkómat. Akkor még sokkal kisebb volt a bolt, csak ő árult és ha jól emlékszem, nem is volt egész nap nyitva.
- Jó napot!
- Jó napot, miben segíthetek? - kérdezte egy atlétatermetű eladó, akiről első ránézésre levágtam, hogy ez a srác bizony fut.
- Eléggé elkopott már a futócipőm és szeretnék egy újat.
- Véletlenül nincs itt a régi, ugye?
- Sajnos nincs... de x márka y modellje volt. Azt a cipőt is itt vettem és meg kell hagyni, nagyon jó választás volt. Nekem maximálisan bevált.
- A gyártó egy kicsit változtatott a régebbi modelleken. Megtennéd, hogy futsz egy kicsit a futópadon, hogy megnézhessem a lábad?
- Aha... ööö... mezítláb is jó lesz? - szandálban voltam, de a táskámban ott lapult egy zokni.
- Persze.
Hát ez izgi lesz! 
- Légyszi ne állítsd túl gyorsra, én nem szoktam futópadon futni... igazság szerint azt sem tudom, hogyan kell...
 - Rendben, nyugodtan kapaszkodj a két oldalán.

Futópadon futni tök más, de nagyon jó dolog. Ha nyernénk a lottón és lenne megfelelő helyünk is hozzá, tuti kérnék egyet pl. a negyvenedik szülinapomra ;)

A podoszkópra most nem kellett ráállnom, a srác enélkül is látta, hogy mi a helyzet. A mezítlábas futásom mindent elárult :) Az analízis után megmérte a talpam hosszát, hogy megtudjuk mekkora cipő is kell nekem. Pár másodperc elteltével egy futózoknit nyomott a mancsomba és három különböző márkájú cipőt tett le elém. Elmondta, melyik cipőről mit érdemes tudni és elmagyarázta miben is térnek el egymástól. Hagyott időt arra, hogy kipróbáljam őket, hogy fussak bennük, miközben egy másik vevőt is ugyanilyen körültekintően szolgált ki.

Nem akarok ódákat zengeni, hiszen "csak" egy cipővásárlásról volt szó, semmi többről, de én bizony dobtam egy hátast ettől a profizmustól. Ebben az üzletben nem az a cél, hogy mindenáron vásároljak és ha lehet, akkor a legeslegdrágább terméket vegyem meg. Itt az a cél, hogy megtalálják a számomra legmegfelelőbb cipőt és hogy elégedetten távozzak a boltból.

A végeredmény.

Azt gondoltam, az előző futócipőmnél nem létezik kényelmesebb... tévedtem... és mekkorát!
:))

4 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Hát igen, ez a profizmus!

J. írta...

Ritka, mint a fehér holló :( és ez nagy kár.

baratella írta...

Azért olyan nagy kört új cipőért remélem nem kellet futnod.Hamar rátaláltál erre az üzletre.Jó példa a kis és nagy üzleti kínálat különbségére.
Akkor irány az újabb futam!

J. írta...

Nem volt vészes, de az első kört igazán megspórolhattam volna magamnak. A futóbolthoz kicsit össze kellett szednem a bátorságom, mert úgy gondoltam, ahhoz én "kevés" vagyok :) De kár volt paráznom rajta, tényleg.

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster