"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2014. május 19., hétfő

Fekete gólya

Talán már több, mint 15 év is eltelt azóta, hogy életemben először láttam egy fekete gólyát egy gemenci földúton, egy hatalmas nagy pocsolya túloldalán... Máig nem tudom felidézni, hogy pontosan hol is volt az az út. Lehet, hogy már nem is létezik...

Iszonyatosan durva pusztításokat végeztek azon a környéken útépítés címén. Ki kell vágni egy rakat fát? Ja, hogy itt őzek meg talán még szarvasok is szoktak vonulni? Nem számít! Éljenek az új autópályák, éljenek az új autóutak! Valakinek biztos nagyon megérte és biztos sokan tapsoltak is hozzá.

Nekem speciel baromira nem tetszik az egész. Teljesen felborították a természet rendjét... a szülőfalum és Szekszárd közötti területen egészen biztosan... félelmetes pénzszórás, félelmetes pénzlenyúlás és félelmetesen szar úthálózat. Szerintem.

A fekete gólya sokkal félénkebb madár, mint a fehér gólya. Természetes környezetében látni nagy esemény. Remélem, lesz még benne részem.

Pár napja tudtam meg, hogy létezik egy webkamera (ITT), amelyen keresztül bepillantást nyerhetünk egy keselyűsi (Keselyűs a Gemencben van) fekete gólya család életébe. A kamera sajnos csak állóképet közvetít, de így is nagyon szuper.

A három grácia... vagy igen, vagy nem.
Május 11-én és 12-én keltek ki a tojásból.
Ez a kép május 19-én készült.

A szülők egymást váltva őrködnek, melegítik őket, hordják a táplálékot.

Reggeli gólyapapa módra.
Gyorsan, gyorsan!
Én is, én is!
Ezt már nem kéritek?
Volt halacska...
... nincs halacska.
Mindketten nagyon jól tudják, hogy mit kell csinálniuk. Ügyesen teszik a dolgukat.

Gyerekek, mama, papa.

Trolliában nincsenek gólyák. ("Enyhe" túlzással úgy is fogalmazhatnék, hogy a trollokat még a ők is elkerülik.) A gyereket ennek ellenére itt is a gólya hozza. Ha újszülött érkezik, gólyát raknak a tetőre...


...vagy éppen oda, ahová tudnak...


Egyszer láttunk egy akkora, de akkora gólyát egy kétszárnyas kapura felerősítve... nagyobb volt, mint én. Olasz kisbabát hozott. Sajnos nem készült fénykép, pedig volt mit nézni rajta.

4 megjegyzés:

Kavics írta...

:-( van pénz bőven az uniósból, lehet pacsálni..:-(

Nagyon aranyos ez a gólyacsalád, három "gyerekkel" erősítik az új nemzedéket. Csak erősödjenek! :-)

J. írta...

Azt hiszem, függő lettem :)

Kavics írta...

ööö... függő... gólyafüggő...? és a baglyokkal mi lesz? :-D

J. írta...

Ó, a baglyok! Otthon született 3 kis tollgombóc és már tanulnak repülni.

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster