"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2014. április 22., kedd

Egy nyár Magyarországon

Lehet, hogy nem vagyok teljesen százas, de szeretem a német filmeket. Igen, igen, a Tatortot is :) Nemrég a ZDF-en vetítettek egy filmet, aminek a címe:

"Ein Sommer in Ungarn"


Magyar vidéki idillke. A nagy magyar valósághoz aligha van köze, de azért egy jó kis könnyed filmecske, nagyon szép képekkel - javarészt Szentendrén a Skanzenben forgatták.

6 megjegyzés:

kavics írta...

Am int olvastam, azonnal a Filme gondoltam..:-) en is lattam(gondoltam is, hogy irok rola, aztan elvetettem) es szerintem szornyu egy Film Volt... A kornyek AZ ugye nagyon idilli, DE a foszereplono..meg a tobbi. De a magyarsag ilyenfajta bemutatasa szamomra idegen.. Kar, mert a ZDF_en jo filmeket vetitenek a hetkoznapi emberkrol. Ez sajnos gyatracska Volt nekem...

J. írta...

A német tévéfilmek - ez is - nagyon gagyik tudnak lenni, de ilyen is kell. Szép helyeken forgattak, de tény, hogy a filmben nem sok minden van, ami magyar - a stáblistát elnézve nem is csoda - .
Nálam már fél piros pont, ha nem a Christine Neubauer a főszereplő valahol.
Örülök annak, hogy nem egy lejárató típusú film készült Magyarországról, mert eddig csak ennek az ellenkezőjét tapasztaltam. És iItt ahol én élek, semmit, de semmit nem tudnak Magyarországról. Egy elmaradott putri vagyunk a számukra. Ha a filmbeli képek láttán csak egy ember is másképp kezd el gondolkodni - ha egyáltalán gondolkodnak - már jó.

kavics írta...

Én nem találom a német filmeket gagyinak. _Nagyon sok film van, amit kifejezetten szeretek és már sokadszorra nézem... Ismered Til Schweiger filmjeit? Matthias Schweighöfer? Veronica Ferres filmeit, Iris Berben? Tegnap néztem a Wagner-Clan c. Berben filmet, nagyon tetszett az is, és még sorolhatnám, most hirtelen ezek ugrottak be.

kavics írta...

Hamarabb nyomtam entert, én itt nem tapasztaltam, hogy putrinak néznék Mo-ot, sőt a melankólikus magyarság képe, a finom ételekkel sejlik itt fel :-)

J. írta...

Én sem azt mondom, hogy minden német film gagyi, de akad közöttük szép számmal. Etetni kell a népet. Egyébként, mint írtam, én szeretem a német tévéfilmeket. Iris Berben egészen biztos megválogatja, hogy mihez adja a nevét, ugyanúgy mint ahogyan Senta Berger is, akit szintén nagyon szeretek, főleg, mióta láttam egy vele készült dokumentumfilmet... bár mondjuk ő inkább osztrák, mint német.

Más közegben mozgunk, emiatt mást tapasztalunk. Te Németországban élsz, én meg a trollok között. A németeket kizárólag, mint idelátogató turistákat ismerem, nem élek közöttük. Ha megtudják, hogy magyar vagyok, egyből szóba kerül a Balaton, a magyarok vendégszeretete meg anno a DDR és a szokásos sztorik... de a trollok? Nagy részük Innsbruckon kívül még Ausztriát sem ismeri. Pl. Bécsről azt tudják, hogy van, de nekik ennyi elég. Van olyan szakács, amelyik azt sem tudja, hogy a "Gulasch" az magyar étel, itt tudtam meg azt is, hogy az bizony német. A magyar konyha, mint olyan egy nagy fekete lyuk a számukra.
De nagyon jól emlékszem arra is, hogy 20 évvel ezelőtt Németországban "cserediákként" a fejünkhöz vágták, hogy Magyarország mennyire elmaradott, hogy még mindig lovaskocsival közlekedünk és hogy az országunk a harmadik világ országai közé tartozik... tanárember mondta. Szóval van példa ilyenre is, olyanra is.

kavics írta...

Elszomorito, hogy tudnak a trollok ennyire beszukulten elni..?
A tanarhoz mar nincs mit hozzatenni...

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster