"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2014. március 18., kedd

Horgász a családban

Maci horgászik, így szinte észrevétlenül váltam én is horgásszá... pontosabban horgászfeleséggé, akinek nem kell engedély, mert mint ilyen csak az uramat kísérgetem... meggyőződésem volt, hogy létezik ilyen titulus :)

A nagy kísérgetéseknek természetesen az lett a vége, hogy szépen megfertőződtem. Olyannyira, hogy kezdtem rendkívül kínosan érezni magam amiatt, hogy nincs horgászengedélyem. Igen, úgy is mondhatjuk, hogy gerillasporthorgász módjára fogdostam a szebbnél szebb halakat, spiccbottal.

Az első tőpontyom, amit még 2006. nyarán fogtam Tihanyban.

Úgy gondoltam, ha idén nem vizsgázom le, akkor nekem bizony sohasem lesz horgászbizonyítványom... pechemre pont az idei évtől szigorítottak a halászatról és horgászatról szóló törvényen és persze a vizsgáztatáson is. De elhatároztam, hogy megpróbálom. Maci biztatott, segített én meg készültem rá jó sokat ééés...


...sikerült :)

Pedig majdhogynem ugyanazzal a lendülettel fordultam sarkon, mint amivel beléptem a vizsgáztató terembe, amikor megláttam, hogy ez bizony nem potyavizsga lesz, mint ahogyan azt én szépen a kis fejemben elképzeltem. De Maci mondta, hogy ha már ott vagyok, akkor próbáljam meg. Na jó, ha már ott voltam...

Hát nem volt túl egyszerű... főleg a halfelismerés a béna képekről. Attól nagyon féltem. Tudom én, milyen halak vannak, a védett halakat, a méret és időbeli korlátozásokat is megtanultam, de hogy fényképről ismerjem fel őket... A gardát pl. fel sem ismertem, olyan bénán volt fényképezve, pedig az az egyik legkedvesebb balatoni halam, meg már fogtam is többször még gerillahorgászfeleség koromban...

Egyébként még a vizsgáztató is azt mondta arra képre, hogy azon egy sneci van... Hahaha, még hogy sneci.  Na mindegy, a lényeg, hogy sikerült. Írásbelin - ha jól emlékszem - 32 kérdés volt, abból 2-t rontottam el... bár szerintem csak 1-et. A gardát leszámítva a szóbeli is jól ment.

5en vizsgáztunk, rajtam kívül volt még egy lány, egy idősebb srác és 2 fiatal fiúcska. Én voltam az első, aki végzett az írásbelivel. A többieknek könnyű dolguk volt, ha jól füleltek az írásbelim javításánál :) Szerintem aznap mindenkinek sikerült a vizsgája.

Enyém.
Tarararattara.
A Peca-Kunyhó HE tagja lettem.
Természetesen vettünk napijegyet is és átgurultunk Tihanyba... én vezettem, de ez egy másik történet lesz :)

Kicsi volt rá az esély, hogy spiccel foghatok valamit a part mentén, mert még hideg volt a víz, de csodák csodájára jó sok kapásom volt. Este 7 után megérkeztek a nagyobb halacskák is, de addigra már lehűlt az idő és szépen ránk is sötétedett... legközelebb világító patronos horgászat lesz :) azt amúgy is imádom.

A mesterem beállítja a cájgot.
Az első hivatalos horgászként fogott kis halacskám.
Bodorka. Még a neve is édes.
Ha nem fogunk semmit, én akkor is szeretek horgászni.  Ezért:


 Meg ezért:


Meg ezért:

Balatonfüred

7 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Még egy gratulálás!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kavics írta...

Gratulálok az engedélyedhez! Ügyes vagy :-)

J. írta...

Köszönöm, köszönöm.
Nagyon nagy dolog nekem, hogy sikerült.

baratella írta...

Gratulálok és sok szerencsés horgászatot kívánok neked!

J. írta...

Köszönöm :)

Timi írta...

Jó kapást!

J. írta...

:) Köszi!

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster