"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2014. március 4., kedd

Bagolylesen

Egyik este lent sétáltunk a parton és bagolyhuhogásra lettünk figyelmesek. Nem is egy, hanem két bagoly huhogott. Beszélgettek. Kíváncsiak voltunk, hol tanyázhatnak. Egyszer csak az egyik bagoly felreppent és a fák sűrűjébe vette az irányt. A vaksötétben alig lehetett látni valamit... meg ugye az is hozzá tartozik az igazsághoz, hogy én elég beszari tudok lenni, pláne sötétben... szóval nem erőltettük a dolgot.

Másnap délután a mólón, az egyik lámpaoszlop alatt egy hatalmas bagolyköpetet találtunk.

 Egy sikeres éjszakai bagoly-portya eredménye.
Ezen felbuzdulva Maci elindult, hogy megkeresse a köpet gazdáját. Nem telt bele öt perc és meg is találta. Annak a fának a tetején kuksolt a kis füles, amelyikről előző este huhogni hallottuk egyikőjüket.

Jó magasan tanyázott. Itt még aludt.
 Nem volt egyszerű lefényképezni, de azért próbálkoztam a kis masinával, hátha sikerül.

Felébredt és észrevette, hogy figyeljük.
Csodaszép madárka.

Ma késő délután mentem futni, háromnegyed hat körül végeztem a futás utáni nyújtással lent a parton. Elindultam hazafelé, de persze menet közben az útról vetettem egy pillantást a bagoly fájára, miközben arra gondoltam, hogy na a Füles már biztos elindult vadászni... erre mi történt éppen ebben a pillanatban? A bagoly felreppent és pár méterrel előttem, fejmagasságban repült át az út felett. Olyan volt, mintha nekem köszönt volna :)

Gyorsan elővettem a telómat és követtem. Gondoltam rossz fényviszonyok ide, rossz fényviszonyok oda, én megpróbálom lefényképezni ezt a madárkát, mert ha csak úgy egyszerűen elmesélem, úgysem hiszi el nekem senki... úgy járnék vele is, mint egykoron az őrségi egyszarvúval :) 


"Villogtatja a szemét meg huhog és mégis jól lakott!"

Természetesen a bagoly nem várta meg, hogy nagy nehezen kikapcsoljam a vakut, továbbrepült. Örülök, hogy ma is találkoztunk :)

4 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Nagy élmény lehetett!

J. írta...

Ez bizony, az volt.

kavics írta...

Ó, de szép kis bagoly!!!

J. írta...

Az egyik legszebb madár :)

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster