"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2014. január 13., hétfő

Ez bizony a harmadik volt.

Tegnap este felhoztam a bicajokat a tárolóból, hogy előkészítsem őket a nagy utazásra meg a horgászbottartó táskát is felhoztam, hogy legalább a horgászcuccok egy helyen legyenek. Közben persze szkájpoltunk Macival. Mikor befejeztem a pakolászást, lehuppantam a gép elé. Kicsit később valami furcsaságra lettem figyelmes. Mi volt ez?

- Basszus, Maci, földrengés van!
- Ne hülyéskedjél már!
- De nem hülyéskedek, mondom hogy földrengés van! Remeg alattam a szék, mozog a víz a vödörben, meg rendesen hullámzik az asztalterítő széle... na már csak ez hiányzott nekem így, költözés előtt...

Hirtelen átfutott az agyamon, mit is menekítsek ki, ha komolyra fordul a dolog... mi van, ha ez csak valami előrezgés... Egyik kezemben Lehi, másikban a laptop, zsebemben a telefon, pénz, egy-két "kincs", én útlevelem, Lehi útlevele... én persze játszós ruhában, Lehike beletuszkolva a hordozójába...

- Na parázz! Mozog a csillár?
- Az nem... meg az is fura, hogy Lehike sem bújt el sehova... ott fekszik az állványán.
- Ne izgulj, ha komoly lenne, Lehike már rég elspurizott volna...
- Akkor mi ez?! Csak én remegek?! Nem értem...

Most már igen. Este 21.11-kor földrengés volt Trolliában. Epicentrum: Moos in Passeiertől 2,7 km-re dél-nyugatra, 7 km-es mélységben. Erősség: 3,66.

Senki nem sérült meg és jelentősebb anyagi kár sem keletkezett. Ez eddig a harmadik földrengésünk Trolliában (1. ITT, 2. ITT). Moos in Passeier 28 km-re van tőlünk... csak ennél erősebb ne legyen az utórezgés.

Papám mesélte, hogy az 50-es években Magyarországon is volt egy hatalmas földrengés, találtam is róla videót a youtube-on.


3 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Huh, nekünk 3 éve az esküvőnk másnapján volt földrengés. Apám elzavart minket haza, hogy a mínusz 13 fokban jó időben utazzunk, így kimaradtunk belőle. Csodálom, hogy Lehelke nem jelezte vagy a macskák másra kattannak?

kavics írta...

Tényleg, bele sem gondoltam még, ha itt földrengés lenne, mi az amit hirtelen tennék.. pedig jó erre is előre picit felkészülni. A korábbi földrengések, amikről írtál nálunk is volt érezhető, több helyen itt is mozogtak a csillárok. De tegnap nem vettünk észre semmit.
Emlékszem otthon 1985-ben Berhidán volt egy nagyobb rezgés, anyum is látta amint a csillár táncol és a képek a falon.

J. írta...

Fogalmam sincs, hogy Lehi miért nem jelezett most... az előzőeknél nagyon tudta, hogy menekülni kell. 3 éve rengett a Föld otthon? Erről nem is tudtam.

x x x

A berhidai földrengésre Maci is emlékszik, Alsóörsön is mozgott minden. Tőlünk viszont szerencsére elég messze volt az eset, így az én gyerekkori emlékeimből ez kimaradt.

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster