"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2013. december 10., kedd

Gyapjúból Pocak

A könyvesboltban "véletlenül" a kezembe akadt egy könyv, aminek a címe kreativ workshop Nadelfilzen. Nadel meg filzen? Tűnemezelés? Fogalmam sem volt, hogy mit takar mindez, de amit a könyvben láttam, az nagyon megtetszett. Kis ideig érleltem magamban az egészet, átbogarásztam a könyvet, majd beszereztem pár dolgot...

Gyapjú.
Nemezelő tű, alátét.
 ... és elkezdtem a tűvel böködni a gyapjút... meg sajnos párszor az ujjamat is... A végeredmény pedig:

Pocak.

12 megjegyzés:

kavics írta...

Hát ez nagyon édes lett! Mekkora (cm) Pocak? Hány g fonalból készült? Ki van valamivel tömve? Nem ismerem ezt a technikát... :-(

J. írta...

Pocak 4,5 cm ülve és csak ülni tud :) Az egész teste tömör gyapjú (nem fonal), hogy pontosan mennyit használtam hozzá, azt nem tudom megmondani. Sajnos nincs olyan mérlegem, amin le tudnám mérni. Olyan, mintha egy kis darab hungarocellt tartanál a kezedben, szinte érzékelhetetlen a súlya.

Nekem is teljesen új ez a fajta nemezelés, a youtube-ról próbálom ellesni az alapokat. Itt egy nyuszi készül:
http://www.youtube.com/watch?v=S0ycwVZ4GOE

Vera írta...

Gratulálok!
Megnéztem a videot, , ,és eltudtál innen lesni valamit?. de megmondom, nem lettem okosabb...Csupán csak kiváncsisság miatt akartam megnézni hogy készül.....Honnan tudod hányszor kell pl ugyan oda bökni.. De ez a maci nagyon édes lettKiváncsian várom a többit is...

J. írta...

Kedves Vera! Köszönöm és örülök, hogy tetszik neked :) A nyuszis videó láttán nekem leesett az állam, de ellesni nem tudtam belőle semmit. Abszolút kezdő vagyok, addig böködöm a gyapjút, amíg el nem éri azt a tömörséget, ami szerintem jó... csak próbálkozom.

kavics írta...

J, köszönöm a részletes leírást, nagyon jól érzékeltetted, mindjárt megnézem a youtube videot is!

J. írta...

Kavics, ha kipróbálod, mindenképp szerezz be valamilyen ujjvédőt is már a legelején! Én a nagy gyakorlásban szépen szétszurkáltam a bal kezemen lévő ujjakat... védőfelszerelés után kell néznem.

Vera írta...

Lányok várom a folytatást! Én nem nemezelek, de kiváncsi vagyok....

J. írta...

Már vannak terveim :) Holnap alapanyagbeszerző körútra megyek... legalábbis úgy tervezem... péntek 13 :) Remélem, szerencsével járok.

kavics írta...

Megnéztem a videot, kár, hogy ilyen gyors a felvétel. Szeretném lassan átélni a műveleteket, majd bogarászom még a neten.
Sikerült alapanyagokat ma venned?

J. írta...

Ha lassítva lenne, akkor is nagyon gyors lenne :) nem kezdő a hölgy.
Vettem ma pár dolgot
- durva és finom tűt (Legelőször csak közepeset kaptam). A finom tűvel nagyon szépen lehet piszmogni.
- két különböző fajtájú és márkájú gyapjút: "Märchenwolle" "Filzwolle" névre hallgatnak. (Pocak merinó gyapjúból készült.) A filcgyapjú sokkal szennyezettebb és durvább szálú, mint a mesegyapjú.
- egy 6 cm-es styropor gömböt.
Gyakorlásképpen Lehinek készült belőle egy színes cicalabda. Nem egy műremek, de szívem-lelkem benne van :) virágok, lepkék, szívek, pöttyök vannak rajta meg a neve :)

kavics írta...

Nahát... és meg is mutatod majd? :-)
Tudod mit nem értek a videonál? Amikor a nyuszkó száját, orrát, szemét böködi olyan gyorsan, hogy lesz annyira szép szabályos?

J. írta...

Persze, megmutatom majd, csak most valami torokgyulladás-féleséggel küzdök, tuti a vonaton kaptam el tegnap. Szerintem holnap már jobban leszek.
Amúgy tényleg nem nagy szám a laszti, egyszerűen elkészíthető. (Viszont nem bizonyul túl tartósnak, mert Lehi nem csak passzolgat, hanem vadállat módjára harcol vele.)
A nyuszinak a szeme szerintem műanyag beszúrható állatszem. A száj/orr rész az gyapjú lehet, biztos jó sokat kell gyakorolni, hogy ilyen szépen sikerüljön.

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster