"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2013. október 13., vasárnap

Futás - Az 1. hónap

1 hónapja, hogy újra elkezdtem futni. Hogy legutóbb miért hagytam abba és miért csak most kezdtem el újra, az rejtély. A lényeg, hogy rendszeresen futok és hogy elég jól megy - szerintem. Már a legelején elhatároztam, hogy az időt, mint tényezőt kiiktatom a futásomból, mert nem az óra ellen akarok futni, hanem magam ellen, de leginkább önmagamért.

Az első hónapra 3 dolgot tűztem ki magam elé:
- rendszeresen futni és futás előtt alaposan bemelegíteni, utána pedig nyújtani
- légzést "stabilizálni"
- egy bizonyos távot elérni

Most itt tartok:
- ha az időjárás is engedi, akkor kétnaponta futok, másnap nincs izomlázam és nem vagyok hullafáradt
- futás közben egyenletesen lélegzem, nem kapkodom a levegőt és nem szúr az oldalam
- nagyjából 10 km-t futok - ha esik vagy nagyon hideg van, akkor persze kevesebbet -

És ami a legjobb az egészben: a rendszeres nyújtásoknak köszönhetően nem fáj a hátam és a jobb vállamból eltűnt az a borzalmas, szúró fájdalom, amiről azt gondoltam, hogy sohasem fog megszűnni.

Habár az első esőben futáson már átestem, a következő hónapnak mégis fenntartásokkal vágok neki. Itt Trolliában ugyanis az történt, hogy mindenféle átmenet nélkül hirtelen tél lett. A hegyek közé beszorultak a felhők, maguk alá nyomva a hideg levegőt. 1000 méter felett pár napja leesett a hó, az alacsonyabban fekvő részeken pedig folyamatosan esik a hideg, utálatosabbik fajta eső és sokszor fúj a szél... szóval futáshoz nem éppen ideálisak a feltételek. Az állandó rossz idő nem hinném, hogy a segítségemre lesz.

Ez a kép Őriszentpéteren készült tavaly novemberben.
Kérném vissza az őszt és a szép fényeket!

2 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Én az tibeti jógagyakorlattal vagyok így. Neked is ajánlom télre, bentre. Ha beírod, a videóját is megnézheted. Átmozgat mindent, energetizál.

J. írta...

Köszönöm :)

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster