"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2013. augusztus 23., péntek

Díszes a gallérod, Gergely!

Újra megnéztem az Egri csillagokat. Szeretem ezt a filmet, a könyvet meg egyenesen imádtam sulis koromban. Kötelező ide, kötelező oda - ezt bizony többször is kiolvastam, a szilvafa alatt egy pokrócon heverészve.

Van a filmben egy rész, az utolsó nagy megmérettetés előtt, amikor Dobó kapitány így szól:
- De kicsípted magad, Sárközi! Díszes a gallérod, Gergely!
- A feleségem varrta...
- Az ünnepi készülődésről látom, mindenki érzi, az utolsó próba következik...
"A feleségem varrta." mondat megütötte a fülem, mert mozizás közben éppen egy újabb hímzéssel küzdöttem. Tényleg szép díszes gallér volt. Milyen szomorú, hogy manapság egyre inkább kiveszik ez a fajta nőiesség a világból és hogy az effajta érték manapság már nem igazán érték. Persze sminkelni azt mindenki tud... csak én nem :)

Az én kettes számú próbálkozásom ezúttal egy firkálással kezdődött. Megfertőztek a sárközi színeshímzéses minták.

Maci szerint ez olyan, mint egy kedves méhecske feje a csápokkal.
Hímezve ilyen lett.
Amiket én csak giling-galangoknak nevezek.
A kedves méhecske.
Kétségtelen, hogy van még hova fejlődnöm, de ennek ellenére ismét nagyon örülök magamnak. A virágok kitöltésére itt egy olyan öltést használtam, amit az internetről leszedett sárközi hímzéses képeken láttam és aminek a nevét nem tudom - igazán abban sem vagyok teljesen biztos, hogy úgy kell csinálni, ahogy én azt kigondoltam és csináltam... de próbálkozom szorgalmasan, mert hímezni jó!

4 megjegyzés:

kavics írta...

Ez nagyon szép!!! Valamikor én is hímezgettem, de csak fehéret, a nagyanyámtól meg anyumtól tanultam. Sokszor bevillan a kép, talán újra kéne kezdenem...

J. írta...

A fehér az nekem nagyon tetszik. Jó neked, hogy megtanultad a fortélyokat.

Timi írta...

Gyönyörű munka!

J. írta...

Köszi, Timi, kedves Tőled! Amatőr munka, de nagyon élvezem. Ha elkezdem, nem tudom abbahagyni. A sárközi mintákat nagyon közel érzem magamhoz, biztos nem véletlen. :)

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster