"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2013. július 31., szerda

Pounamu

Akkor kezdődött, amikor kisgyerekként a sóder tetején gubbasztva kutattam a kincsek után vagy akkor, amikor tizenévesen egy parkban véletlenül rátaláltam egy különleges kavicsra? Nem tudom, de egy biztos: a kövek hatnak rám. És nem mi választjuk őket. A kövek választanak bennünket.

Az én pounamum.
Pounamu - A maorik különleges zöld köve. Szép nagy utat tett meg, míg végül napra pontosan egy évvel ezelőtt nálam kötött ki.

Régóta élünk Trolliában, de úgy istenigazából egyetlen egyszer éreztem itt azt, hogy rendben van a lelkem... és ez pontosan akkor volt, amikor ezt a követ kaptam.
"Jól gondolja meg, ki mit cselekszik!
Likasztják rnár az égben fönn a rostát,
s a csillagok tengelyét olajozzák
szorgalmas angyalok.
És lészen csillagfordulás megint,
és miként hirdeti a Biblia:
megméretik az embernek fia
s ki mint vetett, azonképpen arat,
mert elfut a víz és a kő marad,
a kő marad...!"
(Wass Albert: Üzenet haza)

(A pounamu eredetéről, jelentéséről, a maori kultúrában, a múltban és a jelenben betöltött szerepéről ITT minden információ megtalálható.)

1 megjegyzés:

kavics írta...

Ma rátaláltam a blogra, olvasgattam, nagyon tetszik amikről írsz! DE amikor erre a bejegyzésre akadtam, akkor nagy melegséget éreztem odabenn, mert magamra ismertem...! (Rám is rámtalált a kövem, a blogomban megtalálod) :-)

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster