"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2012. december 2., vasárnap

Ősz a Himfai Parkerdőben

Nyirkos, ködös, amolyan igazi őszi idő volt azon a novemberi vasárnapon, amikor Maráckán voltunk de ez nem akadályozott meg bennünket abban, hogy kisétáljunk a Himfai Parkerdőbe, a tóhoz.

Maráckáról kivezető út.
Maráckától úgy 1,5 kilométernyire, a műút jobb oldalán ágazik le a Himfára vezető út. Mielőtt rátértünk volna erre a bekötőútra, megebédeltünk a másik oldalon lévő és az útról is jól látható tábla szomszédságában egy faasztalnál.

Tótfalu. Korábban már írtam róla (itt).
A tábla mellett egy nagy fa alatt van egy asztal padokkal,
itt ebédeltünk: szendvicset és meleg teát.
Meg persze egy kis édesség is előkerült a hátizsákból.
Ettünk, ittunk, majd elindultunk a parkerdőbe. Olyan szép őszi nap volt. Egy kicsit viszont elszomorított, hogy mi voltunk az egyedüli kirándulók...

A parkerdőbe vezető út őrei.
A Himfai-tó.
Három helyi fiúcskán és pár osztrák orv(?)horgászon kívül egy lélek sem járt arrafelé. Az osztrákok kicsit összerezzentek, amikor megláttak bennünket. Gondolom, nem tőlem.

Talán azt hitték, hogy halőrrel járom a tópartot :)
A tó mellet, az erdőn keresztül vezet a Rockenbauer Pálról elnevezett, Maráckán is áthaladó  Dél-dunántúli Kéktúra útvonala... és itt újra megjegyzem, hogy ennek ellenére sem túrázik itt senki.

Közvetlenül a turistaút és a tó mellett ilyen szép helyen lehet pihenni, sütögetni.
Himfalva - egy ősi falu.
Hogy a "luxusról" se kelljen lemondani,
WC-k a fák tövében.
Esőház, pihenőház.
Legutóbb, amikor itt jártunk a pihenőhelyek környékét és a házakat is nagyon rossz állapotban találtuk. De szerencsére ez már csak múlt idő. A pihenőhelyek és a tó környéke is nagyon rendben van. A házikókat szépen rendbe hozták. Megszállott, hálózsákos turisták kulturált körülmények között éjszakázhatnának itt, ha a tó mellett esteledne rájuk... - az éjszakai horgászok elvetemült asszonyairól nem is beszélve :)

Szeretem ezt az erdőt és ezt a tavat. Ideális kirándulóhely ez nekünk. Nagy boldogság, ha arra gondolok, hogy pár év múlva bármikor sétálhatunk, horgászhatunk itt, ha úgy tartja kedvünk.

Igazi ősz.
A horgásztó.
Nagyon jó kis délutánt töltöttünk el itt, sikerült pár színt is gyűjtenem.

Őszvégi színek.
Még sötétedés előtt elindultunk a csákánydoroszlói vasútállomás felé, hogy onnan aztán vonattal Körmendnek vegyük az irányt.

Hétrétország határában.
Átkelés a Rába hídon.
Utolsó pillantás a Rábára.