"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2012. február 20., hétfő

Mire a fák megnőnek

Vasárnap pacsirtaszót ugyan nem hallottunk, de a széncinkék igencsak kitettek magukért. Hangos nyitnikék-énekükkel csak űzték és űzték a hideget... meg is lett az eredménye, csodaszép idő kerekedett aznap, így mi is átbattyogtunk Csopakra.

Idén elég későn arattak
Kicsit tél is, kicsit tavasz is
A felégetett nádmező illata nincs a képen... de olyan jó volt!
Olvad.
Csopak felé közeledve olyan szokatlannak és furcsának tűnt a táj. Nem láttam a fáktól az erdőt... pontosabban nem is volt ott semmiféle erdő, csak fák... de most a fákat sem láttam, kivágták őket.

Úgy 40 darab, kb. félévszázados fát vágtak ki
Csak az arányok kedvéért: balra fent egy cigis doboz árválkodik.
Én nem vagyok született balatoni, nem tudom pontosan mikor ültették be az északi part mellett végigfutó 71-es számú főút szélét nyárfákkal... ennek valamikor a 60-as, 70-es években kellett történnie, mivel Maciék a 80-as években már ezeknek a fáknak az árnyékai alatt banditáztak... és ezek a fák már akkor is hatalmasak voltak.

Sok fórumon vitatkoztak már arról, hogy mennyire balesetveszélyesek ezek a fák meg hogy környezetidegenek ezen a vidéken. Én  nem tudom, mennyi igazságtartalom van ezek mögött az álláspontok mögött és nem is tisztem megítélni és azt sem tudom, miért vágták ki őket. Azt viszont szívből remélem, hogy tavasszal, ha eljön az ideje, akkor kiforgatják a gyökereket földből és a kivágott fák helyére legalább ugyanennyi, ha nem több facsemetét ültetnek majd.

Nem olyan régen fejeztem be két nagyon jó könyvet... éppen kicsit idevágó...


És a folytatása:


Ajánlom mindenkinek!

2 megjegyzés:

Timi írta...

jajj nagyon szerettem azokat a fákat (kedvenc fáim) bizonyára eljárt felettük az idő.

J. írta...

Remélem, Timi, hogy igazad van. Én is nagyon szerettem őket.

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster