"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2011. december 15., csütörtök

Hétvége Münchenben 4. - Tornyok, múzeumok

München akár a tornyok városa is lehetne. Na nem kifejezetten a tévétornya ... 

Ahogyan a felhőkön is látszik, nem volt túl barátságos az idő, így ezt kihagytuk.
 ... vagy az új Városháza tornya miatt.

11 és 12 órakor, valamint márciustól októberig 17 órakor is harangjáték hallható.
Sokkal inkább a rengeteg templomtorony miatt adnám neki ezt a jelzőt. Nem tudom, hány nap alatt lehetne végigjárni az összes templomot. Nekünk az idő rövidsége miatt most csak két belvárosit sikerült megnéznünk.

Theatinerkirche

Dom zu Unserer Lieben Frau / Frauenkirche eredetiben és alul kicsiben - egy karácsonyi vásáros stand tetején -

Múzeumból is rengeteg van Münchenben. Az Egyiptomi Művészetek Múzeumától a Gyermek és Ifjúsági Múzeumig szinte minden megtalálható itt.
Mi a Vadászati és Halászati Múzeumot választottuk. A halászati része érdekelt volna. Nem vagyok nagy rajongója a vadászatnak, pláne nem a turizmusvadászatnak meg az élvezetből ölésnek, a preparált állatokról nem is beszélve. Ez a múzeum bővelkedik kitömött tetemekben, úgyhogy akinek hozzám hasonlóan forog a gyomra ezek látványától, az hagyja ki ezt a múzeumot.

Ez az alpesi vadászkunyhó tetszett.
Ezt viszont gyalázatnak tartom és szerintem büntetni kellene.
Ezeken a förmedvényeken kívül volt még mindenféle kitömött állat: vaddisznó, szarvas, mormota, zerge, mindenféle madár... Már alig vártam, hogy elhagyjuk ezeket a termeket.

Ebben a teremben régi vadászfegyverek és trófeák voltak.
Ezek után kíváncsian vártam, hogy vajon a halászati részen mi vár majd bennünket... és akkor végre odaértünk, és ...

ENNYI. Ez volt a halászati kiállítás. Ez mind az angolnákról szólt.
Nem bánom, hogy megnéztük, de teljesen másra számítottam. Volt a múzeumnak olyan része, ami felújítás alatt állt. Lehet, hogy az lesz majd a halászati rész.
A múzeumfinanszírozásokkal valószínűleg a németeknél is komoly problémák lehetnek. Gondolom, náluk is oda ömlik a pénz, ahol erősebb a lobbi. Pedig nagyon látványosan meg lehetne csinálni egy ilyen múzeumot.


Ezek a kövekről eszembe jutott, hogy régen amikor még katicamániás voltam én is készítettem kerek kavicsból katicabogarat. Lenne hova fejlődnöm :)

2 megjegyzés:

kavics írta...

Ó, igen ez már művészet(kavicsok), ezt még gyakorolnom kell :-) de talán nem is járok rossz úton...

J. írta...

Szerintem jó úton jársz :) nekem a kavicsművészet nagyon kedves.
Képzeld, Kavics, az itthoni pakolászás közben megtaláltam a legelső kis kavicsomat :) Lehettem vagy 15 éves, amikor rám talált. Majd teszek fel róla képet :))

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster