"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2011. december 11., vasárnap

Hétvége Münchenben 2. - A BMW világa

Elhatároztuk, hogy reggel jó korán felkelünk, megreggelizünk és aznap felderítjük az Olympiapark környékét. Hát majdnem így is történt. Mire reggel összeszedtük magunkat, már 10 óra lehetett. Még jó, hogy 11.30-ig volt reggeli. A reggeli ebben a hotelben kicsit mást takar, mint a troll hotelekben. Én ilyent ezelőtt még nem láttam. Na jó, nem is sűrűn vendégeskedünk ehhez hasonló színvonalú hotelekben.

A hotel éttermének bejárata.
Itt is lehetett reggelizni ...
... de nekünk ez a hely szimpatikusabb volt
Rengeteg ételből és italból lehetett választani. Lazactól a rántottáig, proseccotól (Reggelire?! Brrr.) az ásványvízig széles volt a skála. Sajnos nem tudtam mindent lefényképezni, mert állandóan ott hiénázott valaki, én pedig nem szeretem, ha idegen emberek is felkerülnek azokra a fényképekre, amin én speciel nem szeretnék egyetlen embert sem látni.

Mondom én, alienek mindenhol!
Nehéz szülés volt, de végül csak sikerült a reggelizőpultról egy olyan képet csinálnom, amelyikbe nem mászott bele senki.
A három nap alatt - többek között - ezekből lakmároztunk. A kapros füstölt lazac a dresszinggel nagyon jó volt.
Már dél volt, amikor elindultunk az Olympiapark felé. Kb. 20 perc séta után értünk oda a park mellett lévő BMW-Welt-hez és a múzeumhoz. A bajor autógyártás gyöngyszemét természetesen mi sem hagyhattuk ki... Bár először nem sok kedvem volt ahhoz, hogy órákon át kocsikat meg motorokat nézegessek... de őszintén bevallom, hogy kár lett volna kihagyni.

A BMW-Welt egy monumentális építészeti csodában található, ingyenesen látogatható, számomra meghatározhatatlan valami. Olyan, mint egy interaktív múzeum és egy pláza keveréke, csak éppen itt minden a BMW körül forog. Simán el lehet itt tölteni családostul akár egy egész délutánt úgy, hogy az ember közben észre sem veszi, milyen gyorsan repül az idő.

A gyerekeket ezzel a járgánnyal furikázták az autócsodák között.
Ecce maj tán...
Az általam készített fényképeket visszanézve rá kellett döbbennem, hogy bennem, valahol mélyen egy régi autókat és régi motorokat imádó lélek lakozik. Egy régi járgány mellett akár egy órán át is el tudok piszmogni.

A BMW Múzeumban aztán ki is élhettem magam. A múzeum is egy több emeletes, modern építészeti remekmű - belülről. Kívülről nekem nem nagyon tetszett ez a lengyelpiacos csészére emlékeztető bádogszürkeség, de a belsőépítészeti megoldások nagyon látványosak voltak itt is.

A BMW Múzeum.
Ez is béemvé.
Több emelet mélyen csak motorok.
Ez nekem nagyon tetszett.
Nelson Piquet autója.
Nick Heidfeld autója lóg a falon.
Nick nem túl magas.
Ez a motor annyi idős, mint én.
Ez a kis cuki az első BMW Roadster 1930-ból, végsebessége 95 km/h volt, 150 db-ot gyártottak belőle.
Bond. James Bond kocsija 1999-ből.
Soha nem értettem, hogyan lehet a Párizs-Dakar távot egy szál motorral leküzdeni. Most sem értem.
A Gran Turismo-ban bárki elviheti egy körre.
Ilyen autó már suhant el mellettem.
Amikor a múlt és a jövő találkozik. Nekem a 2011-es carboncsoda nem nagyon jön be.
Ebből az vagy abból ez.
Még visszatérünk!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster