"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2011. augusztus 24., szerda

RHCP

Amikor 2006-ban a Red Hot Chili Peppers Stadium Arcadium című dupla albuma megjelent, akkor azt gondoltam, ezt lehetetlen lesz felülmúlni. 5 év telt el azóta... milyen furcsa, pont azóta vagyok én is a trolloknál. Talán ez is közrejátszott abban, hogy ezalatt az 5 év alatt "rongyosra hallgattam a régebbi cd-ket" meg a Live at Slane Castle című 2003-as dvd-t is. (Ez utóbbit különösen edzéshez ajánlom mindenkinek a figyelmébe. Nem akarok nagy szavakat használni, de szerintem eszméletlenül jó dinamikája van... nekem legalább is futáshoz meg biciklizéshez ez jött be eddig a legjobban. Na jó, mondjuk én elfogult is vagyok... De saját bevallása szerint még Madonna is RHCP-re edz :) )

Szóval, 5 év telt el. Pár hónapja hallottuk, hogy augusztus végén jelenik meg az új album, I'm with you címmel és európai turné is lesz... hajjajjaj, de jó is lenne élőben látni őket! Annak az esélye, hogy ez valaha is bekövetkezzen, nagyjából a nullával volt egyenlő... ezidáig.

Fellelkesedtünk a turné hallatán, ráálltunk az ügyre és már július elején sikerült is 2 jegyet rendelnünk a december 5-ei, müncheni koncertre. Remélem, gond nélkül meg is kapjuk őket.
München elég közel van hozzánk és nagyon jó a vonatközlekedés, csak 5 óra az út. Úgy gondoltuk, hogy karácsonyi-szülinapi-névnapi-mindenegyben-ajándékként meglepjük magunkat egy pár napos müncheni kirándulással. Lehelkét semmi pénzért nem bíznánk másra, úgyhogy természetesen ő is jön velünk. Nagyon szeret hotelben lakni, nagy élmény lesz neki ez a pár nap.

Még mindig olyan hihetetlen nekem, hogy egészen Trolliáig kellett jönnünk, hogy ott lehessünk egy ilyen eseményen... elég húzósak a jegyárak, ha nem itt güriznénk, egészen biztosan nem férne bele a költségvetésünkbe.
Elszomorító, hogy egy német, francia vagy éppen olasz kölök simán kicsengeti a zsebpénzéből egy ilyen koncertjegy árát - vagy ha már elköltötte azt, akkor a szülei gond nélkül megveszik neki -, otthon meg örül az ember, ha egyáltalán... áh, inkább nem is húzom fel magam. Ezek a dolgok soha nem fognak megváltozni, a gyarmatosítás nagyon nagy üzlet.

Az új albumról a legújabb videóklipp:
The Adventures of Rain Dance Maggie


Nekem tetszik.
A youtube-on rengeteg olyan megjegyzést lehet olvasni, amiben nagyon lehúzzák az új gitárost, Josh Klinghoffert - aki amúgy jó barátja és zenésztársa, John Frusciante helyét vette át 2009-ben -, hogy így nem jó, meg úgy nem jó, meg jaj, John gyere vissza...
Szerintem nincs semmi baj vele, tehetséges. Meg különben is, ha jól tudom, 1979-ben született. Akárhogy is számolom 1983-ban, amikor megalakult az együttes, ő 4 éves volt (én meg 5, hihi), idén meg még csak 32 lesz. A körülötte a tetőn nagyon zúzó énekes, basszusgitáros meg dobos pedig ma már igencsak közelít az 50-hez. (Szeretnék ötvenévesen így ugrálni!) Úgyhogy ne várjuk már el az új gitárostól, hogy 30 évesen úgy zenéljen, mint egy 50 éves. Azért vannak ott az öregek körülötte, hogy tanuljon tőlük és szépen fejlődjön. Meg az ő fiatalsága is jót fog tenni a zenekarnak.

Szerintem valahogy úgy van ez, mint a kutyáknál. Ha egy kutya idős éveire kap egy fiatal pajtit maga mellé, akkor új erőre kap és szépen visszafiatalodik.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster