"Itt egy rét a virágoké, egy a pillangók tanyája. Három réten patak siet, négyet lép a gólya lába. Ötödiken túl az erdő, erdő, ami nincs kivágva. Hatodikról tóka bámul föl az égi felhőnyájra. Hetediket domboldalon esti hűvös szellő járja. Változtasson életeden az Őrségnek hét csodája!"

____________________________________________________________________________________________________________

Hétrétország:

2011. április 6., szerda

Újabb kincseket szereztünk

Nem vagyok valami túl rutinos árverezős, de most hogy otthon voltunk, volt időm egy kicsit kutakodni. Úgy tűnik, jó időben  kerestem jó helyen. Két számunkra értékes darabbal gazdagodhatott a gyűjteményünk.

A már régóta keresett könyv, Tóth János: Az Őrségek népi építészete, amelyben rengeteg szép kép és  információ található, amiket remélhetőleg fel tudunk majd használni, ha egyszer elkezdünk építkezni.

A másik, egy réges-régi álmom, egy lábbal hajtható Singer varrógép.

Singer 66 varrógép az 1900-as évek elejéből
A varrógép a változatosság kedvéért (ugyanúgy, mint a tulipános ládák és a rokka is) Tolna megyéből  származik. Úgy látszik, Tolna megye nem ereszt.
A masinát az eredeti papírjaival, gyári kiegészítőkkel nagyon szép állapotban hoztuk el Hőgyészről. Természetesen az idő mellette sem haladt el nyomtalanul, de én ezt egy cseppet sem bánom. A rajta található kopások lehelnek belé életet.

A korábbi tulajdonosa elmesélte, hogy a nagymama három évvel ezelőtt még szorgalmasan varrt vele. Álmomban sem mertem remélni, hogy még mindig működik. Egy alaposabb tisztogatás után kicsit kételkedve ugyan, de befűztem a cérnát, a kerékre felhelyeztem a szíjat és elkezdtem taposni. És láss csodát: a próbaképp odahelyezett anyagon megjelentek az első öltésszemek. És nem is akármilyenek! Lehet, hogy kicsit elfogult vagyok a gépezettel, de ilyen egyenletesen szép varrást én ezelőtt más varrógéppel még egyszer sem tudtam készíteni. Persze a szálfeszességen egy kicsit kellett még állítani, de az eredmény lenyűgözött teljesen.

Természetesen a családi fővadász sem maradhatott ki a történetből. Amint megérkezett a varrógép, egyből ott termett és begyűjtötte a szagmintákat. Ez nagyjából egy óra hosszás procedúra volt. Imádom.

Lehelke szagmintát gyűjt

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Design by Amanda @ Blogger Buster